Onani.

- Alla gör det. Men ingen snackar om det. Så hur ska man då veta hur, var och när andra gör det?

Är det verkligen så att det fortfarande är lite av ett tabu ämne som vi gärna drar oss för att prata om?! Visst, jag har inte direkt varit den som skrikit ut min onani historia från dag ett heller men ska jag vara ärlig så tror jag mer att då jag nu omges av världens bästa partner (som ger mig en självsäkerhet som ord inte kan beskriva) och vänner som ger mig så otroligt mycket så har jag blivit så otroligt mycket mer öppen om allt som har med sex att göra. Inte för att jag har haft svårt tidigare för att prata sex med vänner och allt vad det innebär, men det är skillnad på att bara prata historier & situationer och med att verkligen prata om det.

"De flesta tjejer onanerar och det är jättebra. Onani gör att du lär känna din kropp och vad den vill ha, får du orgasm tränar du dessutom upp dina slidmuskler. Vet du vad du vill när det kommer till sex kan du berätta det för din partner. Alltså är onani ett sätt att komma närmare orgasm tillsammans."

Men egentligen, säg mig.. Vad är det som göra att speciellt tjejer/kvinnor inte lika öppet kan prata om onani som killar kan och gör. Ja det är så fortfarande. Tyvärr. Och klart det finns många tjejer/kvinnor som verkligen kan prata om det och gör det. Men alla kan inte det. Så är det bara. Men varför ?! Det har blivit bättre och lättare för tjejer att prata om det, men även fast vi är mer säkra på oss själva och kan stå för våra handlingar så verkar det fortfarande som att vi inte hamnat på samma nivå som killarna ligger på. Jag tror inte att ni alla håller med mig helt här och det behöver ni inte. Det var mer för mig själv faktiskt som jag började skriva detta inlägg, även fast det snabbt ändrade riktigt.


"Att kunna bli kåt, känna sexuell njutning och få orgasm är någonting man föds med och som för de allra flesta fungerar hela livet. Det som är bra med onani är att man själv bestämmer vad och hur man vill göra."

Redan för några år sedan insåg jag att det var kanske inte riktigt min grej att onanera, det gav mig liksom inget. Okej det var skönt, men ändå inte så skönt att jag ville göra det ofta och absolut inte kunde få en orgasm av det. När jag träffade min kärlek och nuvarande sambo hade jag inga direkta tankar på onanin eftersom jag tidgare varit med någon som tycker att det är inget för riktiga tjejer, det är äckligt och det är männen som ska göra det skönt för tjejerna och dom ska inte behöva göra det själv. Men med tiden så började jag tycka att det blev skönare och lite mer spännande att ta på mig själv då jag fick uppmuntran av sambon. När ämnet först kom upp och de första praten om det kände jag att det var pinsamt att prata om det, jag blev generad och tyckte att han kanske skulle tycka jag var konstig. Men någonstans påvägen fick han mina ögon att öppna sig och se att det finns inget ont i att själv göra det skönt för sig och ibland kan det vara bra att få njuta och "fly" iväg en stund.

"Onani är farligt. Det är en synd. Onanerar du för mycket kan du inte få barn. Du kan bli sjuk av att onanera. du får inte onanera om du har en partner. Det är olagligt att onanera. Du får sämre kondition av onani." - Nej detta är bara en handfull myter om onani, och det finns många.

Och jag är glad att mina ögon idag äntligen ser annorlunda på onani. Nu är även det en sak som jag kan stå för och prata om, både med min partner och med mina vänner. Klart det inte är liksa stort ämne mellan vännerna när man väl pratar om sex, men det kommer upp och det diskuteras iaf istället för att undvika och ignorera det. Idag kan jag njuta av att onanera på egen hand. Även med eller utan hans närvaro och ögon på sig. Att han är närvarande eller vill se på när jag ta på mig själv är spännande och det ger vardagen lite krydda att bara se men inte röra varandra. Dock tycker jag fortfarande att det är skönare när han tar på mig och pullar mig. Men jag känner inte skamen eller pinsamheten när det kommer till onani längre. Och idag (även då jag inte fått en orgasm på egen hand ÄN!) tycker jag om och njuter av att onanera och det händer att jag gör det flera gånger per dag. Att slappna av, tömma huvudet och njuta för några minuter är väldigt skönt och ger en befriande känsla ibland.
Är det inte så vi vill att alla ska känna ?! Att vi kan stå rakryggade och slippa känna skammen för att vi kan och vill njuta till fullo av onani och/eller med en partner. Att bara kunna släppa sina hämningar, njuta och ta emot den underbara känslan som onani och sex ger oss.

Är det bara jag som tänkt och känt såhär, eller tycker ni att jag är helt ute och cyklar nu. . . . .

/Tjejen i paret.

Kommentera här
Postat av: Vikingmange

Jag tycker nog att du har ganska rätt vad det gäller att det inte pratas tillräckligt om onani. Det är ju faktiskt en grej som de flesta gör och som alla mår bra av... Sen vet jag inte om det snackas mer onani mellan killar och tjejer... Tror nog att det är ganska samma.

2011-04-23 @ 07:56:37
Postat av: Anonym

Jäkla vad sexig bild

2011-11-29 @ 19:16:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0